Темір жол - миллиондаған адамдар күнделікті пайдаланатын ыңғайлы және сұранысқа ие көлік түрі. Тек астаналық облыстың өзінде қала маңындағы пойыздар тәулігіне 500 000-ға жуық адамды тасымалдайды.
Паровоздар Англияда ойлап табылған. Ал Ресейдегі алғашқы паровозды дарынды өнертапқыштар Черепановтардың әкесі мен баласы жасаған. Ол велосипед жылдамдығымен қозғалды. Бұл пойыздағы вагондар ашық болғандықтан, онымен тек жазда ғана жүруге болатын.
Көліктегі жылдамдықты арттыру көптеген мәселелерді шешіп, жолаушылардың жолда болу және жүктерді жеткізу уақытын қысқартты, сонымен бірге адамдар үшін көптеген қауіптерді тудырды.
- Теміржол ережелері туралы айту неге соншалықты маңызды деп ойлайсыз?
-Қайғылы оқиғалардың себебі ересектер мен балалардың немқұрайлы, жауапсыз қарым-қатынасы, темір жол аймағында болған кезде қауіпсіздік ережелерін білмеуі және бұзуы, негізсіз асығыстық пен абайсыздық, өтпелі көпірлерді, тоннельдер мен палубаларды пайдаланғысы келмеуі, кейде бұзақылық, бұзақылық және т.б. ойындар, темір жолдарда да, оларға іргелес аумақта да. Балалардың арбаға мініп, міну үшін еркеліктері белгілі. Олардың қалай аяқталатынын елестетіп көріңізші. Өйткені, байланыс желісінің сымдарындағы кернеу өте жоғары: 27500 вольтке дейін.
Көбіне адамдар уақытты қысқартқысы келетін теміржол бойымен жүреді. Көрінетін аумақ сіздің артыңызда және алдыңызда тұрған сияқты, бірақ әлі де қауіп бар. Көбінесе теміржол "жаяу жүргіншілерге" айналады, теміржол бойымен жүру әрқашан өмірге қауіп-қатермен және қауіп-қатермен байланысты. Темір жол бойында немесе ойықта жүрген адамдардың жарақат алу жағдайлары жиі кездеседі. Егер сіз темір жолдарды кесіп өтсеңіз және пойыздың келе жатқанын көрсеңіз, оның қай жолмен жүретінін нақты айта алмайсыз. Маневр жасау үмітімен сіз өзіңізді дөңгелектердің астында таба аласыз. Қозғалыстағы пойызды тоқтату оңай емес. Оның тежеу қашықтығы салмағына, жол профиліне байланысты орта есеппен мың метрді құрайды. Сонымен қатар, 100-120 км/сағ жылдамдықпен жүретін пойыз бір секундта 30 метрді еңсеретінін ескеру қажет. Ал жаяу жүргіншіге темір жолдан өту үшін кемінде бес-алты секунд қажет. Сонымен қатар, жастар музыка тыңдағанды жақсы көретіндіктен және жолдан өткен кезде ойнатқыштың құлаққаптарын шешпейді. Олар тіпті пойыздың мүйізін де ести алмайды, ал көрнекі назар рельстерден қалай ыңғайлы өтуге бағытталған. Ал бұл жағдайда не күту керек? Неліктен жолдарды мүлде кесіп өтуге болмайды қозғалыс жоқ, жақындап келе жатқан пойыз да көрінбейді ме? Бір қарағанда ғана қозғалмайтын вагондар қауіпсіз. Оларға бес метрден астам жақындауға болмайды, вагондардың астына кіруге болмайды: станциядағы әрбір вагон жұмыс істеп тұр, сондықтан ол кез келген секундта қозғала бастайды. Ал егер вагонның қандай да бір шығыңқы жері немесе тұтқасы саңылаусыз адамның киіміне ілініп қалса, бақытсыз адам міндетті түрде дөңгелектерінің астына тартылады. Қозғалыстағы екі пойыздың арасына түсу қауіпті екені белгілі. Екі қарама-қарсы пойыздың әсерінен пайда болатын ауа ағынының күші 16 тоннаны құрайды, мұндай жүктеме кезінде адам пойыздың астына оңай тартыла алады. Сондықтан ыңғайлы жерде немесе уақытты қысқарту ниетімен темір жолдарды кесіп өтуге болмайды.
-Қандай негізгі ережелер жарақаттануды болдырмау үшін қауіпсіздікті сақтау керек пе?